Kdy může zákazník změnit dodavatele bez sankcí

1. 6. 2022 Kdy může zákazník změnit dodavatele bez sankcí

Lidé se potýkají s vysokými cenami elektřiny a plynu. Některým zákazníkům dodavatel již oznámil jejich zvýšení, jiným doběhl závazek a čeká je prodloužení smlouvy s nárůstem cen. Mnoho dodavatelů kompletně přechází na ceníky podle burzy. Obranou zákazníků může být změna dodavatele. Proto si připomeňme, kdy lze ukončit smlouvu bez sankcí.

Nedá se říci, že změnou dodavatele lze nyní ušetřit tak, jako tomu bývalo ještě před rokem. Změna dodavatele musí dnes být chápána jako obrana před extrémně vysokými, nepřiměřenými cenami. Zatímco rozdíly v jednotkových cenách elektřiny nebo plynu ještě před rokem byly několik stovek, dnes je to několik tisícikorun. Prostě, když už je energie tak drahá, tak proč místo 5 000 Kč/MWh elektřiny si neúčtovat rovnou osm tisíc Kč, míněno bez DPH. Proto je v zájmu spotřebitelů, aby se o své ceny energií zajímali a případně se zdražení bránili. Není to složité. Pro změnu dodavatele stačí jen si vybrat nového dodavatele s přijatelnou nabídkou a uzavřít s ním smlouvu. Vše ostatní zařídí nový obchodník. Zákazník nemusí nic víc zařizovat, tedy až na změnu platebního příkazu v bance kvůli novým zálohám. Je lépe investovat ušetřené peníze do snížení spotřeby energií z veřejných zdrojů, než peníze zbytečně vyhazovat.

Celý článek si můžete přečíst na TZB-info

Používáme soubory cookies pro přizpůsobení obsahu webu a analýzu návštěvnosti, abychom Vám mohli nabídnout ještě lepší služby.

Další informace